Inferno

Welcome to inferno

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

برنامه تعیین محدودیت سنی در پایتون

یک برنامه در پایتون نوشتم که یک تابعی را معرفی می کنه به نام سن شما و از شما سن می گیرد سپس طبق فرمول تعریف شده در تابع سن دختر هایی که می توانند با شما دوست شند را حساب می کند.

خیلی کاربردی در ساخت شبکه های اجتماعی و تمرین خوبیه برای درک زبان زیبا ی پایتون.

اینم کد:

def mahdodiyat_seni(sene_shoma):
    sene_Dokhtar= sene_shoma/2 + 8
    return sene_Dokhtar

sene_kamyab = mahdodiyat_seni(17)
print('shoma mitonid dost shid ba :',sene_kamyab,"ya bozorgtar")
۳۱ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Dj.kaso

die another day - Madona

اینم موزیک فوق العاده قشنگ و قدیمی از مدونا (Madona) که برای تیزر فیلم جیمز باند: یک روز دیگر بمیر،خوانده شده بود.

پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید و لذت ببرید من که خیلی خوشم میاد ازش.
 
this is the Madona soundtrack that name is "die another day".this mp3  track sign for jamesbon : die another day film.its awsome and bring it here for free download.
 
 
 

اختصاصی inferno

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۱۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Dj.kaso

۱۱ منظره فوق العاده از فضا

۱- خورشید بی اندازه عظیم است

Sun-compared-to-Earth.0.0

همه ما می دانیم که خورشید بسیار عظیم است. اما تصویری که در بالا مشاهده می کنید بخشی کوچک از این ستاره سوزان را به تصویر می کشد که از لحاظ اندازه با اجرام آسمانی برابری می کند. زمین در نظر بسیاری از ما بزرگ است و اگر بخواهیم با یک هواپیمای ۷۴۷ با بیشترین سرعت سفری به دور خط استوا داشته باشیم، آن سفر ۴۲ ساعت به طول می انجامد. حال در نظر بگیرید که پرواز کردن با همان هواپیما و سرعت به دور خورشید دست کم ۶ ماه به طول می انجامد.

۲- ماه بیش از اندازه دور است

CLqdeKf.0.0 (1)

 

ماه در مقایسه با مساحت فضا بسیار به ما نزدیک است و تنها ۲۳۸۹۰۰ مایل با زمین فاصله دارد اما در مقایسه با سفرهای روزمره مان، هر چیزی که در فضا باشد فاصله زیادی دارد. برای درک بهتر این فاصله می توانیم بگوییم که هر هفت سیاره دیگری که در منظومه خورشیدی قرار دارند را میان زمین و ماه قرار دهید و این در حالی است که باز هم اندکی فضای خالی میان آنها باقی می ماند. در نظر داشته باشید که این سیارات زحل و مشتری را هم در بر می گیرند که به ترتیب ۹ و ۱۱ برابر اندازه زمین هستند.

۳- زمین از مریخ شبیه به یکی از نقاط روی سیستم های راداری است

PIA17936_fig1.0

 

اگر تا بحال پایتان را بیرون از زمین گذاشته باشید و برای نمونه سفری به مریخ داشته باشید (که در واقع دومین سیاره نزدیک به زمین محسوب می شود) زمین را به سان نقطه ای می بینید که روی سیستم های راداری مشاهده می شود. این عکس که توسط کاوشگر کنجکاوی ناسا گرفته شده زمانی تهیه گردید که این دو سیاره کمترین فاصله را با یکدیگر داشتند: حدودا ۹۹ میلیون مایل از یکدیگر دور بودند (این در حالی است که در برخی بازه های زمانی فاصله آنها به ۵ برابر میزان ذکر شده می رسید).

۴- آمریکای شمالی از مشتری چگونه به نظر می رسد؟

Jupiter-Earth-comparison.0.0

 

مشتری به خاطر بزرگ بودنش مشهور است اما این عکس که توسط جان بردی گرفته شده ابعاد این جرم گازی را بهتر از هر تصویر دیگری به نمایش می گذارد. همانطور که در تصویر می بینید نقطه قرمز رنگ عظیم مشتری (گردبادی که نخستین بار در سال ۱۶۵۵ میلادی شناسایی شد) مرتبا در حال کوچک تر شدن است، با این همه باز هم از آمریکای شمالی بزرگ تر به نظر می رسد. مشتری و دیگری غول های گازی کهکشان به خاطر دمای پایینشان می توانند گازهای سبک تری چون هیدروژن و هلیوم را هم در خود نگه دارند و به همین دلیل بزرگ تر از سیارات دیگر هستند و این در حالی است که سیارات گرم تر و خاکی تر نزدیک به خورشید چنین مشخصه ای را ندارند.

۵- اگر جای ماه را با زحل عوض می کردید اینگونه می شد

17txyu27h0nx0jpg.0

روش دیگر برای درک بزرگی سیارات گازی این است که تصور کنیم اگر به جای ماه قرار می گرفتند چه منظره ای ایجاد می شد. ران میلر، تصویر سازی است که اقدام به چنین کاری کرده و تصویر زحل را روی عکسی از ماه کامل در منظقه Death Valley یا دره مرگ قرار داده. همانطور که در تصویر می بینید زحل بخش قابل توجهی از آسمان را اشغال کرده و به این ترتیب پدیده هایی نظیر کسوف و خسوف ساعت ها به طول خواهند انجامید (البته پیامدهای گرانشی نزدیک بودن زحل به زمین نیز به نوبه خود تخریبگر خواهند بود).

۶- حتی یک شهاب آسمانی هم می تواند عظیم باشد

f0ba1pE.0.0

این شهاب آسمانی ۶۷P/C-G نام دارد که فضاپیمای Philae در سال ۲۰۱۴ میلادی روی آن فرود آمد. با در نظر داشتن مقیاس فضا، این سنگ بیش از اندازه کوچک به نظر می آید و طول آن از ۳٫۵ مایل فراتر نخواهد رفت. اما یک بار دیگر باید تاکید کنیم که این تصویر صرفا نشان می دهد که اجرام آسمانی تا چه اندازه با تصورات ما فرق دارند.

۷- همه تاریخ آمریکا در یک دور سیاره پلوتو به وقوع پیوسته است

B-KM7lRCYAARRK7__1_.0.0

تنها اندازه اجرام آسمانی نیست که هوش را از سر انسان می برد، بلکه گستره چهارچوب های زمانی که در آنها شاهد بروز رخدادهای فضایی هستیم نیز در نوع خود حیرت انگیزند. برای آنکه پلوتو یک دور کامل را به دور خورشید بزند باید ۲۴۸ سال زمینی طی شود و اگر بخواهیم آن را به شیوه دیگری بیان کنیم باید بگوییم که کل تاریخ آمریکا در یک دور پلوتو به وقوع پیوسته. زمانی که این سیاره آخرین بار در جایگاه فعلی اش بود، اصلا چیزی به نام صنعت هوانوردی به وجود نیامده بود و خبری از سفرهای فضایی نبود.

۸- پلوتو حتی در لبه منظومه خورشیدی هم قرار ندارد

Kuiper_belt_-_Oort_cloud-en.svg.0.0

بسیاری از ما تصور می کنیم که پلوتوی کوچک و سرد در مرز بیرونی منظومه خورشیدی قرار دارد در حالی که اینگونه نیست. مدار چرخش پلوتو در داخل کادر آبی رنگی است که در مرکز این نقشه می بینید و بیرون از این کادر کمربند Kuiper و سپس ابر Oort قرار دارد که تصور می شود هزاران مرتبه بزرگ تر از نپتون باشد (در حدود نیمی از مسافت ما با نزدیک ستاره به زمین).

۹- ستارگان دیگر هم غول پیکرند

star-sizes.0.0

پس از آنکه منظومه شمسی را ترک کنید با اجرامی روبرو می گردید (ستارگان دیگر) که خورشید در برابرشان بسیار کوچک است. و جالب اینجاست که آن اجرام هم در برابر ستاره های بزرگ تری نظیر Antares ذره ای بیش نیستند. هر بار که به هستی می نگریم آن را به قدری گسترده و فراخ می یابیم که ذهن را یارای درک کردنش نیست.

۱۰- هر ستاره ای که می توانید ببینید در داخل دایره زرد رنگ قرار دارد

NS_MILKY_WAY_POSTER.0.0

ستاره ها، اجرام آسمانی عظیمی هستند اما یک بار دیگر باید تاکید کنیم که راه شیری به مراتب بزرگ تر از آنهاست. این تصویر ساخته شده که کل کهکشان را نشان می دهد بهترین راه برای پی بردن به عظمت هستی است. دایره زرد رنگی که می بینید  تک تک ستاره هایی که تا بحال بدون در اختیار داشتن تلسکوپ در آسمان دیده اید را در خود جای داده.

۱۱- راه شیری تنها یکی از ۱۰۰ هزار کهکشان هستی است

Screen_Shot_2014-12-28_at_12.32.45_PM_1.0.0.0.0

راه شیری با همه عظمتش تنها یکی از میلیاردها کهکشانی است که در هستی وجود دارد. اخیرا پژوهشگران ۱۰۰ هزار کهکشان دیگر (یا حتی بیشتر) را در نزدیکی آن کشف کرده اند و دریافته اند که راه شیری تنها بخشی از یک ابر خوشه بزرگ تری به نام  Laniakea است. این ابرخوشه از چندین بخش شاخه شاخه تشکیل شده که راه شیری در راس یکی از آنها قرار دارد. از طرف دیگر ظاهرا Laniakea هم با یک ابر خوشه دیگر به نام Perseus-Pisces هم مرز شده که در جهت مخالف با آن در حرکت است و هر دویشان در شبکه ای عظیم تر متشکل از ابرخوشه های دیگر جای می گیرند.


منبع : digiato

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Dj.kaso

6 نکته ی مهم در شراکت

۱- امور مالی تان را چگونه مدیریت می کنید؟

 

چگونه امور مالی شخصی شما و شریکتان بر کسب و کارتان اثر می گذارد؟ اگر سبک زندگی یکی از شما به گونه ایست که به پول بیشتری نیاز دارد احتمالا برای کسب درآمد بیشتر از شراکت دچار تنش هایی خواهید شد. بهتر است که درصد یا میزان پولی که هر کدامتان قرار است از شراکت بدست آورید را دقیقا و به صورت کاملا شفاف مشخص نمایید. به یاد داشته باشید تنها با افرادی وارد شراکت شوید که بر امور مالی شخصی خود کنترل دارند.

۲- روابط شخصی و حرفه ای تان را مشخص نمایید

 

در صورتی که هر گونه رابطه شخصی با شریک خود دارید در نظر داشته باشید که زندگی شخصی در تمامی جوانب کاری تان نیز اثر خواهد گذاشت و بهتر است که مرز میان این دو را از یکدیگر جدا کنید. در مواقع گفتگو با یکدیگر مشخص نمایید که چه زمان بحث شما کاریست و چه زمانی شخصی. هیچگاه زندگی شخصی خود را با کار ادغام نکنید.

۳- آیا هر یک از شما قصد خروج از شراکت یا خریدن سهم دیگری را دارد؟

 

این مساله باید از ابتدا روشن شود. اگر یکی از طرفین قصد دارد که سهم دیگری را بخرد باید ارزش واقعی آن مشخص شود. روشن کنید که تحت چه شرایطی حاضر به فروش سهم تان خواهید شد. معمولا یکی از شرکا زمانی که دیگری تمایلی به فروش سهم خود ندارد در این رابطه ابراز علاقمندی می کند، پس بهتر است که شرایط مورد نظر او را جویا شوید. پس از توافق، مفاد آن را روی کاغذ نوشته و متعهد شوید که این مساله تاثیری بر کسب و کار و مراودات آتی شما به وجود نمی آورد. اگر قصد دارید از شراکت خارج شوید، پیش از هر گونه اقدام برنامه ریزی های لازم را انجام دهید.

۴- انتظارات خود را مشخص نمایید.

 

اینکه میزان درآمد مورد انتظارتان چقدر است یا چگونه در نظر دارید از شراکت خارج شوید تنها بخشی از انتظارات ناگفته ای هستند که باید در موردشان با شریک خود صحبت نمایید. برای این منظور باید کلیه موارد صحبت نشده را در نظر بگیرید که از آن جمله می توان به نقش هر کدام از شما در محیط کاری اشاره نمود. ممکن است سطح انرژی شما از همکارتان بیشتر باشد. آیا لازم است که تعداد ساعات کاری هر یک را معین کنید؟

۵- دیدگاهتان برای آینده چیست؟

برنامه ریزی برای موفقیت امری بسیار مهم در یک کسب و کار به شمار می رود. ما غالبا وارد کاری می شویم و در مورد اینکه اگر کسب و کار شرکت با شکست روبرو شد چه اتفاقی خواهد افتاد، حرفی به میان نمی آوریم. از این رو باید مطمئن شوید که شما و شریکتان چشم اندازی مشابه به یکدیگر را نسبت به آینده دارید. اگر یکی از شرکا قصد توسعه کسب و کار را داشته باشد و دیگری به شرایط موجود راضی باشد قطعا در آینده دچار مشکل خواهند شد.

۶- زندگی هایتان به هم گره می خورد

 

در یک همکاری و شراکت سالم، طرفین به قدری با یکدیگر صمیمی و نزدیک می شوند که از این مساله به شگفت خواهند آمد. در واقع هر عملی که شما یا شریکتان انجام دهید بر دیگری اثر خواهد گذاشت. شراکت شما را به یکدیگر نزدیک می کند و دیگر از اینکه دچار ضرر شوید نگرانی به خود راه نمی دهید و می دانید که در پیروزی و شکست یک نفر دیگر هم با شماست و شریک کاری شما به عضوی از خانواده تان بدل می شود.

در پایان باید یادآور شویم که شراکت کردن یا نکردن انتخاب دشواری است و بهتر آنکه پیش از هر گونه اقدام همه چیز را روی کاغذ بیاورید. در هر صورت با چشمان باز دست به چنین کاری بزنید و مطمن باشید که کار و زندگی خصوصی به هیچ وجه به صورت کامل از هم جدا نیستند.

منبع : inferno

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۲:۴۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Dj.kaso

موزیلا یا کروم؟!

به شخصه مرورگر کروم را بهتون معرفی می کنم موزیالا تجربه ی کروم را هرگز به کاربر نمی دهد.شاید تو یک سری مسائل جزئی موزیالا امنتر از کروم باشد ولی این را فراموش نکنید کروم حاصل شرکت بزرگ گوگل خالق اندروید و عظیمترین موتور جستو جو می باشد.

 

۳۱ فروردين ۹۴ ، ۰۲:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Dj.kaso

دانلود اهنگ کالیفرنا لاو-توپاک

اینم لینک دانلود اهنگ فوق العاده توپاک رپر معروف و پر حاشیه(2pack) به نام کالیفرنیا لاو(california love-عشق کالیفرنیایی)

به هیچ وجه نمیشه ازش گذشت.

لینک دانلود-کیفیت 320

 و اینم متن اهنگ - اختصاصی اینفرنو

 

California knows how to party
California knows how to party yea
In the city of L.A.
In the city of good ol' Watts
In the city, city of Compton
We keep it rockin
We keep it rockin

Now, let me welcome everybody to the wild wild west
A state that's untouchable like Elliot Ness
The track hits ya eardrum like a slug to ya chest
Pack a vest for your Jimmy in the city of sex
We in that sunshine state where that bomb ass hemp be
The state where you never find a dance floor empty
And pimps be on a mission for them greens
Lean mean money-makin-machines serving fiends
I been in the game for ten years makin' rap tunes
Ever since honeys was wearin sassoon
Now it's '95 and they clock me and watch me
Diamonds shinin' looking like I robbed Liberace
It's all good, from Diego to tha Bay
Your city is tha bomb if your city makin pay
Throw up a finger if you feel the same way
Dre puttin it down for Californ-I-A

California knows how to party
California knows how to party yea
In the city of L.A.
In the city of good ol' Watts
In the city, city of Compton
We keep it rockin
We keep it rockin

Shake it shake it mama
Shake it shake it baby
Shake it shake it mama
Shake it Cali
Shake it shake it baby
Shake it shake it shake it shake it

Out on bail fresh outta jail, California dreamin
Soon as I stepped on the scene, I'm hearin hoochies screamin
Fiendin for money and alcohol
The life of a west side playa where cowards die and it's all ball
Only in Cali where we riot not rally to live and die
In L.A. we wearin' Chucks, not Ballies (that's right)
Dressed in Locs and khaki suits and ride is what we do
Flossin but have caution we collide with other crews
Famous cause we program worldwide
Let'em recognize from Long Beach to Rosecrans
Bumpin and grindin like a slow jam, it's west side
So you know the row won't bow down to no man
Say what you say
But give me that bomb beat from Dre
Let me serenade the streets of L.A.
From Oakland to Sacktown
The Bay Area and back down
Cali is where they put they mack down
Give me love!

California knows how to party
California knows how to party yea
In the city of L.A.
In the city of good ol' Watts
In the city, city of Compton
We keep it rockin
We keep it rockin

Shake it shake it mama
Shake it shake it baby
Shake it shake it mama
Shake it Cali! Shake it Cali !
Shake it shake it mama
Shake it shake it baby
Shake it shake it mama
Shake it Cali !
۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۳:۰۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
Dj.kaso