امروز می خوام براتون اموزش نصب ویندوز از روی فلش های usb را یاد بدم.این خیلی حرکت کاربردی هست چون شاید خیلی ها لپ تاپشون امکان خواندن DVD ها را نداشته باشد یا خیلی ها اصلا نتونند روی سیستم های قدیمی pc شون DVD های نصب ویندوز را اجرا کنند.

برای این کار من حتما بهتون پیشنهاد می کنم از برنامه Rufus استفاده کنید که لینک دانلود ان را در پایین براتون قرار می دم.من خودم از این نرم افزار استفاده کردم و خیلی راضی هستم و فکر می کنم نسبت به حجمش خیلی کاربرد فوق العاده ای دارد.

این نرم افزار به صورت قابل حمل می باشد و نیاز به نصب ندارد . زمانی که شما برای اولین بار نرم افزار را باز می کنید نرم افزار از شما درخواست می خواهد که درایو را فرمت نمایید . توصیه ما این است که از یک فلش 8 گیگابایتی استفاده نمایید . در قسمت بالا اولین گزینه Device می باشد . پس از اتصال فلش خود به کامپیوتر از طریق این گزینه نام فلش را انتخاب نمایید . دقت کنید که این نام را صحیح انتخاب کنید چون اگر به عنوان مثال یک هارد اکسترنال به سیستم متصل کرده باشید ممکن است اشتباهی آن را فرمت کنید . همچنین زبان های زیادی به کمک کاربران این نرم افزار اضافه شده که هر کسی می تواند در ترجمه این نرم افزار کمک کند که متاسفانه زبان شیرین فارسی جزو آن ها نمی باشد .

لینک دانلود برنامه Rufus اخرین ورژن از سایت download.ir

پس از اجرای برنامه (این برنامه همانطور که گفتم به صورت قابل حما می باشد و نیازی به نصب ندارد) بقیه تنظیمات را با توجه به تصاویر پایین انجام دهید و دقت داشته باشید باید حتما قایل ISO ویندوز مورد نظرتون را داشته باشید.

در مقابل FREEDOS مطابق تصویر زیر عکس یک درایو CD را می بینید روی ان کیلیک کرده و ادرس فایل ISO موزد نظر را بدهید وتمام دیگر به انجام هیچ کاری نیاز نیست بر روی Start کلیک کنید و منتظر بمانید تا برنامه کار خود را انجام دهد.